søndag, februar 10, 2008

Altså, dén stemme...!

I forbindelse med forberedelserne til uge 8's udfordring i "23 ting Holbæk" har jeg afprøvet min nye mp3-afspiller. Dét er fedt!

Jeg har aldrig haft nogen - jeg var meget glad for min cd-afspiller, men lidt irriteret over, at den hoppede og sprang, når jeg var ude at løbe (ja, det var dengang...!). Men oplevelsen ved at "få lyden ind i hovedet" var lige så fantastisk som jeg huskede.

Og hvad hørte jeg så?

Savage Rose: Black Angel-albummet.

INGEN kan synge som Annisette. En af mine allerførste koncert-oplevelser var med Savage Rose i Frederikshavn for en evighed siden - med Annisette på bare tæer, smuk, eksotisk og med en uforlignelig følsomhed i sin fantastiske stemmen.

"What do you do now" - jo, jeg venter på at komme hjem fra arbejde, på med mp3'eren og så UD i det dejlige solskinsvejr!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Marianne
Dejligt som du brænder for musik. Jeg havde ikke nogen god oplevelse af lyden fra Mp3 afspilleren, men det var heller ikke en sådan totaloplevelse, som du beskriver - ude at løbe, musik i et med krop natur m.v. Min lyd var flad (smile). Ja, underligt nok så var en af mine første gåudmusikoplevelser også Annisette - længe før dig i ( mine kære, unge kollega) Studenterhuset i København 1971. Den smukke intense kvinde i konkrast til Ben Websters store tunge trætte korpus, men hvad der kom ud af den saxofon var brændende intenst.